London

inlägget är i samarbete med Visit Britain Sverige

Nu har jag äntligen landat efter resan till London och turen igår till Stockholm. Resan till London överträffade alla mina förväntningar. Jag hade iof inte några jättestora förväntningar, mer än att jag verkligen ville besöka staden. Innan har jag enbart mellanlandat vilket inte riktigt räknas som ett besök. Jag, mina syskon hade köpt denna resa till vår mamma i 60 års present vilket gjorde resan lite extra speciell. Vi valde att åka tor-sön vilket är en ok tid för att hinna se mycket, men långt ifrån allt. London är en stor stad med omkring 9 miljoner människor (i Sverige bor det omkring 10 miljoner). För att kunna se så mycket som möjligt valde vi att köpa Big Bus Tour kort, alltså ett kort för att åka hop on hop off bussar. Mitt tips till alla er som skall åka med dessa bussar är att ladda ner appen och köpa er biljett där. Billigare och också massa erbjudanden till olika sevärdheter.

Första dagen startade jag dagen med att åka till ett glutenfritt cafe för att köpa frukost. Hotellet hade tyvärr inget glutenfritt, men på flera ställen i staden finns ett cafe som heter Beyond Bread vilket är ett 100 % glutenfritt cafe med precis allt 😀 godare frukost har jag aldrig ätit 😀 Livet blir så mycket lättare med en bra frukost 😀 överlag måste jag säga att London har väldigt många bra restauranger. Vi käkade flera middagar på Ask Italian, vilket fanns på flera ställen och som hade glutenfri pasta 😀

Men som sagt, första dagen bestod av Hop on Hop Off genom hela London, från paddington till Tower Bridge. Ni kan se det på vloggen 😀 Men jag slänger in ett bildspel här nedan så får ni se lite snaps från dagen 😀

Dag två bestämde vi oss för att gå till Notting Hill, ni vet den mysiga delen av London där filmen Notting Hill spelades in 😀 Vi gick genom Hyde Park som helt klart påminde om Central Park i New York. Även i Hyde park fanns det ursöta Ekorrar 😀 Det var lite regnigare dag två så efter vår tur till Notting Hill åkte vi raka vägen upp med Hop on Bussen till Kings Cross Station 😀 Ni vet där Harry Potter steg på tåget till Hogwaths 😀 Mina barn älskar Harry Potter och även jag. Så jag köpte med mig lite presenter från shoppen. Vi har faktiskt bestämt oss för att åka till London under påsklovet för att besöka Warner Bros. Studio 😀

Trots lite regn fick vi ännu större anledning att shoppa på oxford street. Som ni även ser på vloggen finns det mängder av affärer i olika prisklasser och det är väl en del som London ändå är känt för. Just Shopping 😀 Vi valde att inte besöka de klassiska turistmålen som Madame Tussauds, det får vänta tills vi åker dit igen 😀 vi alla reste utan våra familjer och kom snabbt på det att vi faktiskt väntar in dom. Men kort sagt, London vann mitt hjärta och jag vill verkligen tillbaka. Jag skulle också vilja åka ut på landsbygden och sen alla vackra platser. Vet dock inte om jag vågar köra bil i landet, för jag vet inte hur många gånger jag kollat åt höger när jag borde kolla vänster :p Men tack till alla inblandade för denna resa, den blev precis så bra som vi hoppats på 😀